X
تبلیغات
آموزش و پرورش ايران

لینک های ویژه
 

نماينده‌ي علي‌آباد كتول: استيضاح وزير آموزش و پرورش به معناي عدم اقتدار وزير در اداره‌ي وزارتخانه است  قره‌خاني گفت: وزير آموزش و پرورش اشرافيت كامل بر دستگاه و سيستم اين وزارتخانه ندارد. اسدالله قره‌خاني، نماينده‌ي علي‌آباد كتول در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به تهيه‌ي طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش و با بيان اين‌كه از امضاكنندگان اين طرح هستم، خاطرنشان كرد: از همان ابتدايي كه بحث راي اعتماد به وزير آموزش و پرورش مطرح شد بسياري از نمايندگان نسبت به توانمند بودن او براي اجراي سياست‌هاي كلان آموزش و پرورش حرف داشتند و او را به عنوان يك مدير مياني مي‌شناختند تا به عنوان يك مدير ستادي كه بتواند سكان‌دار يك ميليون و دويست هزار نفر معلم و 16 ميليون دانش‌آموز و خانواده‌هاي آنها باشد. وي ادامه داد: به اعتقاد ما فرشيدي بايد در اين مدت حفاظت و صيانت از مرزهاي فرهنگي را عهده‌دار مي‌شد و فرهنگ‌سازي مي‌كرد و پويايي را به بدنه‌ي خود وزارتخانه مي‌داد، اما در اين مدت از وي هيچ چيزي نديديم. علي‌رغم اين‌كه مجلس كمك‌هاي شاياني را چه در ارتباط با پرداخت معوقه‌ها، چه در ارتباط با پرداخت سرانه‌هاي دانش‌آموزي و چه در ارتباط با نوسازي و مرمت مدارس تخريبي داشته اما در مقابل آن هيچ چيزي از اين وزير نديده‌ايم. وي با بيان اين‌كه علي‌رغم اين‌كه مجلس مصوبه‌اي براي يارانه‌ي شير داشته و آموزش و پرورش متولي شير دانش‌آموزان است، با گذشت يك ماه از سال تحصيلي هنوز يك پاكت شير در هيچ مدرسه‌اي از كشور توزيع نشده است، گفت: اين نشان دهنده‌ي اين است كه وزير آموزش و پرورش اشرافيت كامل را بر دستگاه و سيستم ندارد. قره‌خاني با بيان اين‌كه تا ماه‌هاي زيادي چندين معاونت آموزش و پرورش فاقد معاون بوده و يا جا به جايي بعضي از معاونت‌هاي كليدي را در اين مدت كوتاه داشتيم و يا اين‌كه افرادي كه براي معاونت‌ها گزينش شده‌اند 7 تا 10 سال از سن بازنشستگي‌شان گذشته است، گفت: وزير آموزش و پرورش تاكنون يك برنامه‌ي مدوني نداشته است. البته احياي معاونت پرورشي در اين مدت انجام شده كه كار خوبي بوده اما براي اين كار هم مجلس پيشقدم بوده است. قره‌خاني يادآور شد: وزارت آموزش و پرورش دچار روزمرگي و استيصال و عدم اقتدار مديريت در اداره‌ي وزارتخانه شده و حتي در خيلي از قسمت‌هايي كه بايد اين وزارتخانه در مجلس و جاهاي ديگر حضور پررنگ‌تري داشته باشد را مشاهده نمي‌كنيم. نماينده‌ي علي‌آباد كتول، خاطرنشان كرد: استيضاح وزير آموزش و پرورش به معناي نفي خصوصيات فردي، اخلاقي و سجاياي ديني فرشيدي نيست، بلكه به معناي عدم توانمندي، برنامه نداشتن و اقتدار نداشتن وي در مديريت براي اداره‌ي اين وزارتخانه است. قره‌خاني گفت: اكثر نخبگان مجلس از عملكرد وزارت آموزش و پرورش ناراضي و نگران هستند

[ شنبه بیست و نهم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

به گزارش آموزش نیوز "محمود فرشيدي" وزير آموزش و پرورش در خصوص طرح جمعي از نمايندگان مجلس براي استيضاح وي، گفت: موارد مطرح شده در اين طرح را به هيچ وجه نمي‌پذيرم و در روز دفاع در مجلس، از عملكرد خود دراين وزارتخانه دفاع خواهم كرد. وي روز جمعه و در حاشيه ديدار مردمي اعضاي هيات دولت دردانشكده‌ادبيات دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگاران همچنين گفت : از نظر توانمندي، هماهنگي و اصولگرايي ، مجموعه مديريت فعلي آموزش و پرورش در طول تاريخ انقلاب كم‌نظير است. فرشيدي در عين حال استيضاح را حق نمايندگان دانست و گفت:وقتي ما نظام مردم‌سالار ديني را پذيرفته‌ايم، بايد ضوابط آن را نيز بپذيريم. وزيرآموزش و پرورش افزود: در دشوارترين شرايط اين فضا حفظ شده تا اهداف مردم سالاري ديني برآورده شود. وي ادامه داد: اگر من در مصداق خاصي مسئله‌اي را نپذيرفتم، نبايد آن را رد كنم. همه ما بايد بپذيريم حقوق نمايندگان مجلس مورد احترام است

آموزش و پرورش ایران : انشاء ا... که مبارک است البته اگر فرهنگیان عزیز هم در این مورد نظراتشان را مطرح کنند خیلی خوشحال می شویم

[ جمعه بیست و هشتم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

مديركل امور اداري آموزش و پرورش با اعلام تصويب حذف سقف 65 درصد ارتقاي شغلي معلمان در دولت، گفت: منتظر رسيدن مصوبه فوق از دولت و ابلاغ رسمي آن به سازمانها هستيم. به گزارش آموزش نیوز به نقل از ایرنا براتيان با بيان اين كه براساس آخرين آمار 930 هزار معلم متقاضي طرح ارتقاي شغلي، فرم پر كرده‌اند، اظهار كرد: از اين بين حدود 580 هزار نفر مشمول طرح شده و هم اكنون فوق‌العاده ويژه دريافت مي‌كنند. وي با علام اين كه 170هزار نفر از فرم پركنندگان طرح ارتقاي شغلي، حد نصاب نمره 600 را كسب نكرده‌اند، افزود: 180هزار نفر از معلمان متقاضي ارتقاي شغلي نيز علي‌رغم كسب نمره 600 به جهت سقف 65 درصد، نتوانسته‌اند از مزاياي ارتقا بهره‌مند شوند. براتيان با تأكيد بر اين كه آموزش و پرورش محدوديت اعمال شده براي طرح ارتقاي شغلي را نمي‌پذيرد، تصريح كرد: طرحي كه خود ضابطه و امتيازبندي دارد، محدوديت ايجاد كرده است لذا گذاشتن محدوديتي مضاعف به هيچ‌وجه صحيح نيست. ارايه پيشنهاد بهره‌مندي فرهنگيان حايز امتياز 600 از افزايش 20 درصدي فوق‌العاده جذب به دولت وي در ادامه بيان كرد: علي‌رغم حذف سقف 65 درصد ارتقاي شغلي در دولت، هنوز تعدادي از فرهنگيان هستند كه امتياز 600 را كسب نكرده‌ يا در شمول طرح مزبور قرار نمي‌گيرند، بنابراين به هيات دولت پيشنهاد شده است تا در صورت صلاحديد با پيشنهاد بهره‌مندي اين افراد از افزايش 20 درصدي فوق‌العاده جذب، موافقت كنند. مديركل امور اداري آموزش و پرورش گفت: به منظور تحقق اهداف و شعارهاي عدالت محور دولت نهم، از دلايل عمده حذف سقف 65 درصد ارتقاي شغلي آن است كه در برخي استانها معلمان با كسب 850 امتياز و در برخي ديگر با كسب حداقل 600 امتياز مشمول طرح مي‌شدند، لذا تدابير براي حذف سقف 65 درصد انديشيده شد. معلمان مامور به تحصيل نيمه‌وقت مشمول مزاياي ارتقاي شغلي شدند وي محاسبه مابه‌ التفاوت همترازي در تعيين فوق‌العاده جذب مشمولين ماده 8 قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت، حذف محدوديت سقف 3 سال ماموريت كاركنان وزارت آموزش و پرورش، پرداخت حقوق و مزاياي منتقلين اداري از ابتداي انتقال از سمت مقصد انتقال را از جمله دستاوردهاي اخير اداره كل امور اداري بيان و اظهار كرد: صدور بخشنامه انتقال اضطراري، طرح سير ارتقاي شغلي مديران، مشاوران، كارشناسان و معلمان نيز از جمله اقدامات اخير در حوزه كاركنان بوده است. براتيان با بيان اين كه مديران دروسي كه سابقا در پست مدير دروس مدارس شاهد، هنرستانها و مراكز پيش‌دانشگاهي منصوب شده‌اند، مشمول ارتقاي شغلي كارشناسان مي‌شوند به ايسنا گفت: به علاوه معلمان مامور به تحصيل نيمه‌وقت و زنان فرهنگي استفاده كننده از طرح نيمه‌وقت بانوان نيز مشمول مزاياي طرح ارتقاي شغلي فرهنگيان شده‌اند. حذف آزمون سال جاري حفظ و ارتقاي توانمندسازي فردي ارتقاي شغلي فرهنگيان اعطاي فوق‌العاده ويژه به بازنشسته‌ها درصورت عدم تكميل سقف 65 درصد و كسب حداقل600 امتياز به گفته وي در صورتي كه فرهنگيان از پستهاي كارشناسي به واحدهاي آموزشي يا بالعكس انتقال يابند، ارتقاي شغلي آنها بر مبناي طرح معلم ارشد، خبره و عالي برقرار بوده و يك ماه مهلت دارند تا مدارك خود را تكميل و تحويل دبيرخانه هيات مميزه دهند. مديركل امور اداري آموزش و پرورش در ادامه تصريح كرد: در سال جاري آزمون حفظ و ارتقاي توانمندسازي فردي فرهنگيان در طرح ارتقاي شغلي برگزار نمي‌شود و به مشمولين اين بند با تاييد كميته تخصصي و تصويب هيات مميزه مربوطه، حداكثر 100 امتياز تعلق مي‌گيرد. وي ادامه داد: بعلاوه سازمانهاي آموزش و پرورش استانها مجازند در خصوص فرهنگيان بازنشسته در صورتي كه سهميه استاني 65 درصد آنها تكميل نشده باشد به شرط كسب حداقل 600 امتياز و با تاييد هيات مميزه استان نسبت به اعطاي فوق‌العاده ويژه اقدام كنند. براتيان در پايان گفت: تعميم 10 درصد فوق‌العاده جذب به كاركنان اداري، دفترداران و تمام فرهنگيان، افزايش حق همترازي دارندگان مدرك فوق ليسانس و دكتري تا 100 درصد مشابه به اعضاي هيات‌علمي، استفاده همزمان از مزاياي همترازي و ارتقاي شغلي براي دارندگان مدارك تحصيلي فوق‌ليسانس و دكتري از جمله طرحها و لوايحي است كه جهت اتخاذ تصميم به دفتر رييس جمهوري ارسال شده است

[ جمعه بیست و هشتم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

از صبح امروز حدود 800 نفر از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم واحد كرج نسبت به نبود امكانات رفاهي و صنفي مقابل در اصلي دانشگاه تحصن كردند. به گزارش خبرنگار ايلنا, دانشجويان متحصن خواستار رسيدگي مسوولان دانشگاه نسبت به رفع مشكلات رفاهي صنفي دانشگاه هستند. حسن ناصحي, دبير شوراي صنفي دانشگاه تربيت معلم كرج, در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا, با تاييد اين خبر، افزود: دانشجويان دانشگاه به دليل عدم رسيدگي به مشكلات تغذيه, سالن مطالعه, وام دانشجويي و ديگر مسايل رفاهي دانشجويان تحصن كرده‌‏اند. وي، با تاكيد اين مطلب كه تحصن دانشجويان فقط جنبه صنفي دارد و سياسي نيست, تصريح‌‏كرد: از شب گذشته تاكنون آب دانشگاه قطع بوده و همچنين وام‌‏هاي دانشجويي ترم پيش، پرداخت نشده و 10 نفر از دانشجويان به علت اعتراض به مشكلات صنفي در حالت تعليق به سر مي‌‏برند. ناصحي، افزود: دانشگاه تربيت معلم فاقد هرگونه برنامه, سالن و تجهيزات تربيت‌‏بدني بوده و امكانات فوق برنامه دانشگاه در واحد كرج در حد صفر است. وي، اعلام‌‏كرد: تا يك ساعت ديگر رياست دانشگاه در محل تحصن دانشجويان حاضر شده و به مشكلات آنان رسيدگي خواهد كرد. گفتني است؛ تا زمان ارسال اين خبر، همچنان تحصن ادامه دارد

[ جمعه بیست و هشتم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سهم معلمان از سهام عدالت بزودی و پس از مطالعات وزارت اقتصاد و دارایی اعلام خواهد شد. محمدرضا محدث خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس پیشنهاد اولیه سهم معلمان از سهام عدالت دو دهک اعلام شده که بخشی از آن مربوط به فرهنگیان است. معاون وزیر آموزش و پرورش ، مسئولیت به نتیجه رسیدن این امر را بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی دانست و از مکاتباتی در راستای عملیاتی کردن دریافت این سهام خبر داد. وی ، ستاد اجرایی وزارت اقتصاد و دارایی را مسئول تعیین کف و سقف این مبلغ عنوان کرد

[ جمعه بیست و هشتم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: امكان حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه موضوعي است كه با وزارت آموزش و پرورش در دست بررسي داريم. به گزارش آموز نیوز به نقل از فارس علي عباسپور تهراني فرد به طرح حذف معلمان مرد از دبيرستان‌هاي دخترانه اشاره كرد و گفت: اين طرح با اعتراض برخي والدين مواجه شده است كه معتقدند حذف معلمان مجرب مردي كه در دبيرستان‌‌هاي دخترانه تدريس مي‌كنند به امتحان كنكور دانش‌آموزان ضربه مي‌زند. وي اضافه كرد: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز معتقد است حذف معلمان مجرب مرد در دوره پيش‌دانشگاهي مي‌تواند تأثير نامناسبي روي كنكور بگذارد. عباسپور اظهار داشت: مقرر شده است كه اين موضوع با وزارت آموزش و پرورش بررسي شود و در صورتي كه در دروس تخصصي امكان حضور معلمان مجرب مرد در دبيرستان‌هاي دخترانه باشد، از آنان استفاده شود. وي ادامه داد: اين موضوع هم‌اكنون در حال بررسي است

[ چهارشنبه بیست و ششم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

ورزش تيراندازي با كمال با مساعدت محمد علي آبادي، معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني در مدارس كشور نهادينه مي‌شود. به گزارش آموزش نیوز به نقل از فارس، فدراسيون تيراندازي با كمان با هدف توسعه و اشاعه اين رشته ورزشي سعي دارد آن را در مناطق آموزش و پرورش گسترش دهد و با بسترسازي مناسب اين رشته مذهبي - ملي را در مدارس كشور نهادينه كند. علي آبادي نيز بر اهميت توسعه ورزش تير و كمان در ميان دانش آموزان و قشر جوان محصل تاكيد داشته و به مسئولان ورزش توصيه كرده است با جديت فراوان اين موضع را پيگيري كند. به گونه‌اي كه هر منطقه يك تيم باشگاهي تيراندازي با كمان تشكيل داده و در مسابقات كشوري شركت كند. فدراسيون با تهيه و توزيع تجهيزات تير و كمان نسبت به راه اندازي اين رشته ورزشي در مدارس كمك خواهد كرد

[ چهارشنبه بیست و ششم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

به گزارش آموزش نیوز به نقل از ایسنا فهرست حذفيات دروس عمومي و تخصصي منابع درسي گروه‌هاي مختلف آزمايشي آزمون سراسري سال 1386 براساس نظام تحصيلي سالي - واحدي تعيين و اعلام شد. دكتر پورعباس رييس سازمان سنجش نيز در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: آزمون سراسري سال آينده دانشگاهها طبق روال همه ساله در تير ماه برگزار خواهد شد. فهرست حذفيات منابع سؤالات آزمون سراسري سال 1386 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور به شرح زير است: دروس عمومي كتاب قرآن و تعليمات ديني 2 (دين و زندگي 2): پايه دوم فعاليت‌ها: نمونه يابي صفحه 9 و 149- تامل صفحه 19 - تفكر صفحه 57 و 168 - خودكاوي صفحه 95، 96، 121، 123، 124 و 132 - مقايسه صفحه 98 - بررسي صفحه 132، 141، 165 و 166، 179 - ذكر نمونه‌ها صفحه 134 - تطبيق صفحه 144، 153 و 174 - كشف عوامل صفحه 184 2 - پيشنهادها: در صفحات 12، 13، 23 تا 26، 38، 49،‌60، 71 تا 73، 81، 89، 101، 112، 125، 156 تا 159 و 171 3 - ترجمه‌هايي كه در خود كتاب در مقابل آيات نوشته شده است. 4 - يادآوري‌ها و متون ادبي و انگيزشي كه محتواي آموزشي محسوب نمي‌شوند، يادآوري صفحه 3، 105، 115، تركيب‌هاي شيميايي آب، دي اكسيد كربن و گلوكز صفحه 7 و 8 - متن صفحه 27، 29، 39، 46 و 48 -شعر صفحه 59، متن صفحه 102 و 186 5 - پاورقي‌هاي كتاب كتاب قرآن و تعليمات ديني 3 (دين و زندگي 3) پايه سوم: 1- فعاليت‌ها: بررسي صفحه 15، 98، 173 و 186 - تطبيق صفحه 46 و 141 - مقايسه صفحه 119، انديشه صفحه 137 - ذكر نمونه‌ها صفحه 145 - خودكاوي صفحه 152 - نمونه يابي صفحه 153 - تعيين هدف صفحه 169 - تعيين اولويت صفحه 172 - راه حل صفحه 175 - شناسايي عوامل صفحه 187. 2- براي مطالعه: در صفحات 16، 17، 27 و 28، 31، 34 و 35، 40، 42 تا 44، 46 و 47، 66 و 67، 74 تا 81، 88، 90 و 91، 96، 97، 99، 100، 101 تا 104، 114، 122 و 123، 126 و 127، 146 و 147، 158، 166، 176، 180، 181 و 183 3 - پيشنهادها: در صفحات 9، 36،‌ 48، 58، 72، 91، 106، 115، 128، 157، 167، 177 4 - گام‌ها: در صفحات 19، 73، 107، 129، 148، 159 و 188 5 - تمرين شماره 6 صفحه 138 6 - ترجمه‌هايي كه در مقابل آيات در كتاب نوشته شده است 7 - پاورقي‌ها 8 - كتاب شناسي از صفحه 189 تا 193 كتاب معارف اسلامي (دين و زندگي) پيش دانشگاهي، 1 - يادآوري: صفحات 5 و 68 2- فعاليت‌ها: استدلال صفحه 18 – تطبيق صفحه 21 و 77 – بررسي صفحه 35، 60 ، 61، 81، 106 تا 107 – برنامه ريزي صفحه 36 و 52 – پيشنهاد صفحات 39، 40 و 67 – ذكر نمونه‌ها صفحه 47 – خود ارزيابي صفحه 47، 57 و 62 – خودكاوي صفحه 51 – برداشت صفحه 109 تا 124 – اقدامات صفحه 126 و هم انديشي صفحه 157 3 – براي مطالعه: در صفحات 10 تا 14، 22 تا 25، 36 تا 38، 44 تا 46، 53، 55، 56، 63 تا 66، 72 تا 73، 76، 81 تا 84، 89،90، 92 تا 101، 103 تا 105، 127 تا 129، 131 تا 134، 138 تا 145، 152، 156 تا 162 4- ترجمه‌هايي كه در مقابل آيات در كتاب نوشته شده است. 5 – پاورقي‌هاي كتاب و كتاب شناسي از صفحه 164 تا 168 ادبيات فارسي (3) (غير علوم انساني) پايه سوم درس 11: قسمت دوم، سه پرسش از تولستوي از صفحه 92 تا 96 درس 18: قاصدك، از صفحه 140 تا 149 درس 20: پاريز تا پاريس از صفحه 158 تا 164 كتاب زبان فارسي 3 (غير علوم انساني) پايه سوم كليه نمونه‌ها به ترتيب عبارت است از: صفحات 51 تا 55 (عدل - موزه كلمانسو) – 129 و 130 (قبض آب) درس 23: اسناد و نوشته‌هاي حقوقي از 166 تا 180 زبان و ادبيات فارسي 1 و 2 (پيش دانشگاهي) درس 9: نفحات صبح سعدي از صفحه 48 تا 49 درس 10: راه بي نهايت حافظ از صفحه 53 تا 54 درس 20: قسمت اول به بلبل از صفحه 101 تا 103 درس 22: قسمت دوم شعر تسلي خاطر جامي از صفحه 130 تا 131 درس 24: افشين و بودلف از صفحه 142 تا 150 درس 30: صداي پاي آب، از «چشم‌ها را بايد شست» صفحه 199 تا 200 ادبيات فارسي 3 (تخصصي انساني)، پايه سوم، درس 6: ديوار از صفحه 37 تا 44 درس 13: در سبب عيد نوروز از صفحه 91 تا 94 درس 17: قسمت دوم «در سايه خورشيد» صفحه 113 و 114 درس 19: قسمت دوم «چند شهر كويري» از صفحه 126 تا 129 درس 28: قسمت دوم «شولم شولم» صفحه 179 درس 29: قصيده بهار از صفحه 187 و 188 زبان فارسي 3 (تخصصي انساني) پايه سوم، كليه نمونه‌ها به ترتيب عبارت است از: صفحات 118 تا 122 (هندي و هندي‌تر – آرش) و 130 تا 135 (اسفنديار در چشم پزشكي – قبض آب) درس 20: از صفحات 145 تا 148 املاي برخي از كلمات درس 24: اسناد و نوشته‌هاي حقوقي از صفحه 175 تا 188 دروس تخصصي گروه علوم رياضي كتاب آمار و مدلسازي پايه دوم: فصل هشتم دروس تخصصي گروه علوم تجربي كتاب زيست شناسي و آزمايشگاه (1) پايه دوم 1 – درس اول از صفحه 1 تا پايان 13 2- درس پنجم صفحه 81 از تغذيه گياهي و خاك تا پايان صفحه 88 كتاب آمار و مدلسازي پايه سوم: فصل هشتم دروس تخصصي گروه علوم انساني كتاب آمار و مدلسازي پايه دوم: فصل هشتم كتاب رياضي پايه (پيش دانشگاهي): از صفحه 133 (ضرب احتمال‌ها، پيشآمدهاي مستقل و وابسته) تا پايان كتاب صفحه 147 كتاب ادبيات فارسي 2 پيش دانشگاهي درس 4: زاغ و مار از صفحه 24 تا 26 درس 7: نسيم سحر حافظ از صفحه 40 تا 43 ‌درس 12: دو كبوتر، دو پنجره از صفحه 92 تا 102 درس 17: قسمت دوم، داستان يك ضرب المثل از صفحه 141 تا 143 كتاب تاريخ ادبيات ايران و جهان (1)، پايه دوم: نمونه‌ها كتاب علوم اجتماعي پيش دانشگاهي، - فصل اول: از ابتداي بحث «لوازم دوام زندگي اجتماعي» در صفحه 3 تا ابتداي بحث «گروه سرزميني، دولت- ملت» در صفحه 14 - فصل دوم: از ابتداي «جايگاه كشورها در ساختار سياسي بين‌المللي» در صفحه 46 تا ابتداي «واحدهاي فراملي» در صفحه 49 - فصل سوم: از ابتداي «جوامع توسعه يافته و توسعه نيافته» در صفحه 85 تا ابتداي «جوامع مركزي، پيراموني و ...» در صفحه 88 - فصل چهارم از ابتداي «اشكال انتقال عناصر فرهنگ...» در صفحه 98 تا ابتداي «سياست خارجي و روابط فرهنگي» در صفحه 109 كتاب روانشناسي، پايه سوم، فصل دوم از صفحه 41 تا 57 (ويژگي‌ها و خصوصيات رشد دوره قبل از تولد و ... تا ويژگي‌ها و خصوصيات رشد در دوره نوجواني) كتاب اقتصاد پايه دوم كليه مطالب با عنوان «مطالعه آزاد» در صفحات 77، 85، 88 و 89، 97 تا 102، 121 تا 123 و 147 تا 151 كتاب عربي (2) (علوم انساني) پايه دوم: دو درس 9 و 18 كتاب جامعه شناسي (2) پايه سوم: كليه مطالب با عنوان «براي مطالعه بيشتر»‌، تصاوير و نمودارها

[ چهارشنبه بیست و ششم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

معاون برنامه‌ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش از ارائه لايحه ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش به مجلس شوراي اسلامي خبر داد. به گزارش آموزش نیوز به نقل از فارس محمدرضا محدث خراساني افزود: لايحه ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش از مدت‌ها پيش در دست تهيه بود و در نهايت روز گذشته به مجلس ارائه شد. وي ادامه داد: در لايحه ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش مواردي براي حل مشكل نيروي مازاد ، كمبود معلم در مناطق محروم و مشكلات ديگر انديشيده شده است. محدث خراساني اظهار داشت: هم‌اكنون 19 هزار معلم مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد و اين در حالي است كه در مناطق محروم با مشكل كمبود معلم مواجه هستيم. وي گفت: تعداد 50 هزار معلم حق‌التدريس در آموزش و پرورش وجود دارد كه اين دسته از معلمان خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند.

[ چهارشنبه بیست و ششم مهر 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]


درباره وبلاگ

سلامی خالصانه تقدیم به همه فرهنگیان خدوم و دلسوز ، در این وبلاگ آخرین اخبار و اطلاعات و مقالات آموزشی ارائه می گردد امیداوریم شما معلمان عزیز با رهنمودهای خود ما را یار و یاور باشید
امکانات وب