لینک های ویژه
 

طی احکام جداگانه ای از سوی آقای حاج کریم ریاست سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی ۲ معاون جدید سازمان و ۶ رئیس جدید آموزش و پرورش منصوب شدند اسامی افراد جدید الانتصاب و مسئولیت های آنان به شرح زیر است

 آقای یعقوبی فر به سمت معاون هماهنگی امور پرورشی و تربیت بدنی 

 ابوالقاسم مرادی به سمت معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی 

  آقای مسعودی به عنوان سرپرست مدیریت آموزش و پرورش آشتیان

ذبیح اله جلالوندی به سمت مدیر آموزش و پروش شهرستان تفرش

آقاي ابراهيم حسين آبادي به عنوان رئيس جديد آموزش و پرورش ناحيه دو اراك

 آقاي بخشعلي قشقائي به عنوان مدير آموزش و پرورش شهرستان زرنديه

  آقاي ابوالفضل دانيالي به عنوان رئيس آموزش و پرورش منطقه نوبران

 آقای آقا محمدی به سمت رییس اداره آموزش و پرورش خنداب

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

طی حکمی از سوی آقای حاج کریم رییس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی آقای احمد پارسا به سمت رییس اداره آموزش و پرورش فراهان تعیین و منصوب گردیدند و از زحمات آقای یدا...فرمهینی رییس قبلی این اداره تقدیر و تشکر به عمل آمد.

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 رییس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه تودیع و معارفه رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 اراک ضمن اشاره به عصر ارتباطات و اطلاعات و همینطور تاکید مقام معظم رهبری بر جنبش نرم افزاری برسه محور 1- بستر سازی 2- فرهنگ سازی 3- امکان سنجی در سطح مدارس اشاره نمودند و بیان داشتند که در این راه نیاز است گام های اساسی برداشته شود. حاج کریم با ذکر این نکته که برای داشتن دانش آموز موفق در تربیت دینی می بایست توجه ویژه به آموزش و پرورش شود و این نهاد مقتدرانه حرکت نمایدتا از حاشیه به متن آید اشاره نمودند جایگاه آموزش و پرورش از نظر علمی باید مطلوب تر شود . رییس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی درپایان مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای علی حسین محمدی آقای ذبیح ا... آبایی را به سمت رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 اراک معرفی نمودند

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: با اعتباري كه در لايحه بودجه 85 براي آموزش و پرورش تصويب شده است، آموزش و پرورش امسال نيز دچار معضل مالي خواهد شد. علي عباسپور تهراني فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: آموزش و پرورش در سال 1384 حدود 4 هزار ميليارد تومان بودجه مصوب داشت كه با حدود 2 هزار و 300 ميليارد تومان كمبود اعتبار مواجه شد و در متمم بودجه سال 84، حدود يك هزار و 700 ميليارد تومان به وزارت آموزش و پرورش داده شد. وي اضافه كرد: آموزش و پرورش با كسري 500 تا 600 ميليارد تومان وارد سال 1385 شده است و اگر آموزش و پرورش حتي سر به سر از اعتبار 6 هزار و 300 ميليارد توماني خود هزينه كند باز با توجه به افزايش حقوق پرسنل و اين كسري اعتبار كه با خود به همراه دارد، نياز به تأمين كسري بودجه خواهد داشت. عباسپور اظهار داشت: مسائل و مشكلات مالي سيستم آموزش و پرورش قابل بررسي است و قطعا در صورت دقت‌نظر و با مديريت صحيح منابع مالي، مي‌تواند منابع خود را به صورت بهينه مصرف كند اما چون آموزش و پرورش سيستم گسترده‌اي است، صرفا با بهينه‌كردن منابع نمي‌تواند منابع مورد نياز خودش را براي فعاليت‌هاي اساسي‌اش تأمين كند. وي ادامه داد: دولت بايد به مشكل مالي آموزش و پرورش توجه كند و اگر قرار است در آخر سال سراسيمه متممي در بودجه براي كسري اعتبار آموزش و پرروش اختصاص دهد چرا در حال حاضر فكري نشود. رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه آموزش و پرورش بايد از روزمره‌گي خارج شود، گفت: آموزش و پرورش به دليل محدوديت هاي مالي همواره تحت فشار است و مديران آن براي برنامه‌ريزي اساسي فرصت نمي‌يابند

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 طی حکمی از سوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام آقای عباس کریمی بعنوان مشاور رئیس سازمان و کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان منصوب گردیدند در مراسم معارفه ای که بدین منظور در محل نمازخانه سازمان برگزار شد از زحمات آقای عبدالصاحب ناصری کارشناس مسئول پیشین این مجموعه قدر دانی شد

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 طی احکام جداگانه ای که از سوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام صادر شد آ قای روضان لطفی مقدم بعنوان سرپرست حراست آموزش و پرورش استان ، آقای عطاء پور رحیم بعنوان کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان ، و آقای عبدالصمد رمضانی بعنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرداول منصوب شدند در مراسمی که بمنظور معارفه آنان برگزار شد اززحمات آقایان جاسم ولدبیگی ، صادق صیدی ، و عباس رستمی قدر دانی شد

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

رييس جديد اداره آموزش وپرورش منطقه بن رود معرفي شد به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان طي حكمي كه از سوي رييس سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان صادر گرديد آقاي حبيب الله معتمدي به سمت رييس آموزش وپرورش منطقه بن رود منصوب ومشغول به كار گرديد. در حكم انتصاب رئیس جدید  رييس سازمان آموزش وپرورش بر گسترش اخلاق ومعنويت , در همه بخش هاي تحت مديريت , رعايت عدالت وحقوق همه ي فرهنگيان تلاش مجدانه جهت ارتقاء سطح علمي , تربيتي دانش آموزان – توجه به برگزاري نماز جماعت در همه مدارس ورفع كمبودها وتلاش براي ساماندهي همه ي امكانات موجود جهت كمك به معلمان وآسان وروان سازي امور اداري به عنوان اصول اوليه مديريت تاكيد نموده است

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 معاون سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: طرح تعيين اولويتهاي آموزشي در مدارس اين استان به اجرا در آمد. علي‌اصغر خليل‌زاده امينيان روز دوشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: اين اقدام در راستاي تحقق عدالت آموزشي بين مناطق مختلف صورت گرفت. وي افزود: تاكنون رسم بر آن بود كه امكانات آموزشي بطور مساوي بين مناطق و نواحي تقسيم نشود و اين مساله موجب شده بود مشكلات آموزش و پرورش به صورت منطقه‌اي حل شود. او گفت: در اين طرح طي پنج مرحله به نيازسنجي، شناسايي چالشها و فرصتهاي آموزشي استان پرداخته شد. وي افزود: در طرح فوق كه براي نخستين بار در خراسان رضوي برگزار شد كارشناسان آموزش ابتدايي، راهنمايي، مديران گروههاي آموزشي و مشاوره و نيز رووساي آموزش و پرورش استان فراخوان شدند. او افزود: از آنجايي كه مديران كنوني داراي تجربه خدمتي بالايي هستند از آنها خواسته شد در طرح تعيين اولويتهاي آموزشي منطقه تحت امرشان مشاركت نمايند. وي گفت: در مرحله بعدي يك نظرسنجي از منابع انساني، منابع مالي و تجهيزاتي، نيازهاي آموزشي، نيازهاي پرورشي و امور اداري از اين مديران صورت گرفت. او افزود: مرحله سوم به فرايند تعيين اولويتهاي آموزشي و پرورشي اختصاص دارد كه طي آن شهرستانها، مناطق و نواحي آموزش و پرورش استان به ‪ ۴۹‬منطقه تقسيم شدند. وي گفت: در مرحله آخر از مديران و كارشناسان خواسته شد با سفر به ديگر نواحي استان ضمن آگاهي از مشكلات آنها، از امكانات و همچنين علت پس رفت و پيشرفت آموزش و پرورش در آن مناطق اطلاعات لازم را كسب كنند. او افزود: نتيجه اين تحقيق ميداني تخصيص سرانه آموزشي بر اساس نياز واقعي استان بود. معاون عمومي سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: طي آن و طبق مصوبه شوراي آموزش و پرورش استان در سال گذشته ‪ ۱۵‬درصد از سرانه مدارس بصورت متمركز در اختيار اين معاونت قرار گرفت كه ‪ ۱۰‬درصد از آن به مناطق محروم اختصاص يافت. وي اظهار داشت: در مناطق محروم مدارسي وجود دارند كه تحصيل در آنها به صورت چندپايه(در يك كلاس دانش‌آموزان چندپايه با هم درس مي‌خوانند) صورت مي‌گيرد. او بدون اشاره به تعداد اين مدارس افزود: طرح تعيين اولويتهاي آموزشي مدارس امسال هم دنبال مي‌شود و تا محو كامل محروميت از اين استان با جديدت دنبال مي‌شود.

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

مسوول روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: با توجه به تغيير شروع ساعت كاري مدارس، مشكل سرويس دهي به‌برخي مدارس شهرتهران بزودي برطرف مي‌شود. باتوجه به مصوبه‌هيات وزيران تمامي مدارس ‪ ۱۹‬گانه شهر تهران از روز ‪۱۴‬ فروردين ماه راس ساعت هفت صبح بازگشايي شد. "حسين سهرابي"روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: برخي‌از مدارس پايتخت كه از سرويس‌هاي اياب و ذهاب برخوردارند، با تغيير ساعت كاري دچار مشكلاتي شدند كه با هماهنگي‌هاي صورت گرفته اين مشكلات برطرف خواهد شد. وي اظهار داشت: تغيير ساعت شروع مدارس، مصوبه هيات وزيران و لازم‌الاجرا است و مديران مناطق و مدارس در اين خصوص توجيه شده‌اند و از امروز اين طرح در تمام مدارس شهر تهران اجرا شد. وي بااشاره به‌اينكه بااين تغيير ساعت، برخي از مدارس با مشكلاتي روبرو شدند، افزود: يكي از مشكلات موجود، اياب و ذهاب عده‌اي از معلمان و دانش -آموزان بود كه‌اين مشكل در حال بررسي است و باهماهنگي با سرويس‌هاي مدارس زمان شروع به كار آنها همزمان با زمان شروع به‌كار مدارس خواهد بود.

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 تيم‌هاي تنيس روي ميز پسران و دختران دانش آموز ايران براي شركت در مسابقات قهرماني دانش آموزان جهان سه‌شنبه شب عازم شانگهاي چين مي‌شوند. از ايران ‪ ۸‬دانش آموز پسر در قالب دو تيم "مدرسه قهرمان" و " منتخب دانش آموزي" و تيم دختران نيز با همين تعداد ورزشكار در مسابقات چين شركت خواهند كرد. در تيم مدرسه قهرمان پسران، نوشاد عالميان، امير چراغياني، كارن اسدي پويا و سامان ابراهيمي و در تيم منتخب دانش آموزي مسعود يعقوبي، حميدرضا طاهرخاني، جمشيد صديق و روح‌اله شيشه‌گرها حضور دارند. اين تيم‌ها را عادل عليپور و احمد جعفري پور به عنوان مربي و محسن غلامي به عنوان سرپرست همراهي مي‌كنند ضمن اينكه رضا مهين ترابي نيز به عنوان داور ايراني در اين مسابقات حضور دارد. در بخش دختران نيز تيم مدرسه قهرمان را خانم‌ها محبوبه عمراني، پريسا صمدي، شهرزاد افشاري و رزيتا آينه دوست و تيم منتخب دانش آموزي را خانم‌ها آنا فياضيان، سحر رهنماي حقيقي، مريم صامت و ناناز عرب تشكيل مي‌دهند. تيم‌هاي دختران را پروانه خلوصي و زهرا نادري به عنوان مربي، فاطمه ميرخسروي به عنوان سرپرست و زهرا بيگم ميربابايي به عنوان داور همراهي مي‌كنند. رييس انجمن پينگ پنگ پسران مدارس كشور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا از آمادگي خوب تيم‌هاي اعزامي خبر داد و گفت: ورزشكاران اعزامي تاكنون ‪ ۵‬اردوي ‪ ۸‬روزه را پشت سرگذاشته‌اند و از شرايط خوبي برخوردارند. عادل عليپور مطلق افزود: با توجه به اينكه برخي از افراد دعوت شده به اردو در بازيهاي دسته سه بزرگسالان كشور حضور داشته و برخي نيز عضو تيم ملي هستند و تجربه بازيهاي برون مرزي نيز دارند، به نظر مي‌رسد كه تيم نسبت به دو سال پيش رشد مطلوبي داشته است. وي گفت: در دوره قبل رقابتهاي جهاني كه دوسال پيش در آلمان برگزار شد، تيم ما توانست در جايگاه چهارم قرار گيرد كه اميدواريم اين جايگاه را ارتقاء بخشيم. رييس انجمن پينگ پنگ دانش آموزان دختر گفت: ‪ ۲۸‬كشور درمسابقات قهرماني دانش آموزان جهان شركت دارند كه بيشترين انها جزو كشورهاي جنوب شرقي آسيا كه مهد اين رشته به شمار مي‌رود، هستند. پروانه خلوصي افزود: در بخش مدرسه قهرمان ‪ ۱۶‬تيم در قالب ‪ ۴‬گروه حضور دارند كه ايران با كشورهاي چين، جمهوري چك و يونان هم گروه است. در بخش تيم‌هاي متخب دانش آموزي نيز ‪ ۱۲‬تيم در قالب ‪ ۲‬گروه به رقابت مي‌پردازند كه تيم ايران در مرحله مقدماتي با تيم‌هاي چين، انگلستان، اسلواكي ، پورتوريكو و بلغارستان هم گروه است. وي گفت: در اولين تجربه برون مرزي دختران دانش آموز كه دوسال پيش در كشور آلمان بود، درميان ‪ ۲۰‬تيم رتبه سيزدهم را بدست آوريم كه نسبتا خوب بود اما امسال اميدواريم بتوانيم اين رتبه را ارتقاء بخشيم. خلوصي گفت: اكثر بازيكنان از جمله پريسا صمدي، محبوبه عمراني و شهرزاد افشاري در رده‌هاي تيم اميد و جوانان كشور هستند و از شرايط خوبي برخوردارند و اميدواريم بتوانند به نتايج خوبي در رقابتهاي چين دست يابند.

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

تهران- خبرگزاري كار ايران نحوه برگزاري آزمون دانش‌‏آموزان سوم راهنمايي تحصيلي جهت ورود به پايه اول متوسطه مراكز آموزشي استعدادهاي درخشان اعلام شد. به گزارش ايلنا, زمان ثبت‌‏نام اين آزمون از تاريخ 16 فروردين‌‏ماه تا 24 فروردين‌‏ماه سال 85 (همه روزه به استثناي ايام تعطيل از ساعت 14 الي 19) در مراكز آموزشي سمپاد (سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان) انجام مي‌‏شود. مدارك لازم براي ثبت‌‏نام, ارائه كارنامه مهر شده و يا گواهي تاييد شده پايه دوم راهنمايي و يك قطعه عكس 4*3 و فيش بانكي به مبلغ 20 هزار ريال به حساب شماره 95593 , بانك ملي ايران شعبه حساب‌‏هاي دولتي كد 64 به نام سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان است. همچنين مدل كل پايه دوم راهنمايي داوطلبان نبايد از 19 كمتر باشد. گفتني است؛ اين آزمون در دو مرحله برگزار خواهد شد. زمان برگزاري آزمون مرحله اول ساعت 9 صبح روز جمعه 19 خرداد 85 و زمان برگزاري آزمون مرحله دوم روز جمعه 23 تير 85 ساعت 9 صبح است. داوطلبان مي‌‏توانند در تاريخ‌‏هاي 16 و 17 خرداد 85 جهت دريافت كارت ورود به جلسه مرحله اول به مكاني كه ثبت‌‏نام كرده‌‏اند، مراجعه نمايند. همچنين جهت كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه اينترنتي سمپاد به نشاني WWW.NODET.NET مراجعه كنند.

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 مدیر روابط عمومی سازمان آموزش و پروش شهر تهران اعلام کرد: با زودتر حاضر شدن دانش آموزان تهرانی بر سر کلاس های درس ، زمان تعطیل شدن آنان از مدارس نیز زودتر از پیش خواهد بود. حسین سهرابی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهرافزود: با تغییر ایجاد شده در ساعت تشکیل کلاسهای درس دانش آموزان ، تغییری در ساعت آموزشی مدارس ایجاد نخواهد شد. وی در خصوص مشکلاتی که ممکن است با اجرا شدن این طرح پیش آید ، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر مدیران مدارس با مدیران مناطق در ارتباط هستند و از این رو مشکلاتی که مطرح می کنند مربوط به ناهماهنگی میان سرویس های رفت و برگشت مدارس است. سهرابی ادامه داد: از سوی دیگر تعدادی از اولیاء که خود رفت و آمد فرزندان شان به مدارس را عهده دار هستند نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند اما موارد مطرح شده به هیچ عنوان عمومیت ندارند و نمی توانند در کلیت اجرای طرح خللی وارد کنند

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 سرانه ورزش دانش‌آموزان تحت پوشش طرح «بهسا»‏، به عنوان يكي از طرحهاي كيفيت‌بخشي درس تربيت بدني به 4 برابر سرانه عادي ورزش دانش‌آموزي افزايش يافته است. به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا درس تربيت بدني به لحاظ ماهيت، متفاوت با ساير دروس است؛ چراكه دانش‌آموزان براي تمرين آن، فضاي ديگري تحت عنوان تكليف خانه در اختيار ندارند و آموزشهاي آنها جاري است، لذا بايد ابتدا اين درس به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا يادگيري نيز صورت گيرد. طرح افزايش بهره‌وري ساعات درس تربيت بدني (بهسا) با هدف استفاده بهينه از فضاهاي ورزشي، تجهيزات و امكانات آموزشي و كمك آموزشي موجود، افزايش بهره‌وري عملكرد معلمان متخصص تربيت بدني و فراهم آوردن زمينه مناسب براي آموزش منظم و هدفمند برنامه درس تربيت بدني در سال اول اجرا 30 هزار دانش‌آموز ، سال دوم 100 هزار و در سال جاري نيز 230 هزار دانش‌آموز 20 استان كشور را تحت پوشش برده است. در اين برنامه كلاسهاي درس تربيت بدني دانش‌آموزان چند مدرسه در سالن يا مجتمع‌هاي ورزشي نزديك به آنها و يا در آموزشگاههاي مجاور ــ به صورتي كه هر آموزشگاه يك پايگاه محسوب شده و با توجه به وسعت، فضاهاي ورزشي براي آموزش، به يك يا دو مهارت درسي ورزشي تجهيز مي‌شوند ــ برگزار مي‌شود. روش ديگر اجراي طرح «بهسا» استفاده از آموزشگاههاي داراي فضاي مناسب آموزشي (ورزشي) و تجهيز آن به منظور سرويس‌دهي به مدارس مجاور فاقد فضاي مناسب بوده و با توجه به اين كه دانش‌آموزان مهارتهاي ورزشي خاصي را انتخاب كرده و رشته‌هاي ورزشي نيز در پايگاههاي بخصوص آموزش داده مي‌شود لذا سازماندهي دانش‌آموزان ضروري است. گفتني است در طرح «بهسا» هر دانش‌آموز در طول سال مجاز به انتخاب يك كلاس مشخص بوده و در صورت به حد نصاب نرسيدن دانش‌آموزان متقاضي، آموزش يك رشته در كلاس يا كامل شدن متقاضيان، دانش‌آموز به ساير كلاسها يا ساير رشته‌ها هدايت مي‌شود. بعلاوه در صورتيكه آموزشگاههاي مجاور براي تشكيل پايگاههاي آموزشي استفاده شود، دانش‌آموز هر مدرسه براي انتخاب كلاسهاي آموزشگاه خود از اولويت برخوردار بوده و به خصوص اولويت استفاده از فضاهاي سرپوشيده و روباز فاقد مشرف نيز با آموزشگاههاي دخترانه است. قيومي، معاون دفتر استاندارسازي و توسعه فعاليتهاي تربيت بدني مدارس با اشاره به اين كه هم اكنون امكان مناسب‌سازي فضاهاي ورزشي مدارس وجود ندارد، در اين باره اظهار كرد: بر اين اساس تصميم گرفتيم تا همه معلمان را بر اساس تخصص رشته ورزشي خود در مدارس به كار گرفته و امكانات را نيز در قطب خاصي قرار ندهيم تا دانش‌آموزان الزاما از يك مدرسه خاصي نباشند. وي با اظهار تاسف نسبت به اين كه بعضي از استانها به علت پاره‌اي مشكلات به خوبي از اين طرح استقبال نكردند، ادامه داد: سال گذشته براي اجراي طرح «بهسا» به 15 هزار مدرسه كشور بسته‌هاي آموزشي مورد نياز مقطع ابتدايي با 5/1 ميليارد تومان اعتبار به صورت رايگان اهداء شد. به گفته وي به جهت برخي مشكلات در تهيه متمركز بسته‌هاي آموزشي احتمال مي‌رود تا در سال جاري به صورت غير متمركز يعني تهيه ابزارها از سوي استانها صورت گرفته و اعتبار آنها از سوي معاونت ارسال شود. قيومي با تاكيد بر اين كه توسعه طرح «بهسا» در سال آينده به حدي است كه استانها آمادگي اجرايي كردن را داشته باشند، افزود: ميزان اعتبار طرح «بهسا» در سال اول اجرا حدود 30 ميليون تومان، سال دوم 150 و امسال نيز 400 ميليون تومان بوده است. وي گفت: سال آينده در صورت تحقق اهداف پيشنهاد اختصاص يك ميليارد تومان اعتبار منوط به فعالتر شدن استانها ارائه خواهد شد. معاون دفتر استاندارسازي و توسعه فعاليتهاي تربيت بدني مدارس در پاسخ به سرانه هر دانش‌آموز با اجراي اين طرح اذعان داشت: اين سرانه بين 1500 تا 2000 تومان شناور بوده است كه نسبت به سرانه‌اي كه در كل ورزش به دانش‌آموزان اختصاص مي‌يابد، به جهت متمركز شدن اعتبارات 4 برابر است. گفتني است طرح ايجاد (مدارس نشانگر الگو) ، نيز به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي اجراي مطلوب ساعات درس تربيت بدني در دوره ابتدايي از سال 81 نوشته و از سال 82 در 70 مدرسه كشور اجرايي شد. فراهاني ، كارشناس برنامه‌ريزي دوره ابتدايي در اين خصوص به ايسنا گفت: در اين طرح در حياط مدارس فضايي با ابعاد 2011 در 20 در نظر گرفته شده و كفپوشهاي ضد ضربه براي ورزش دانش‌آموزان نصب مي‌شود. وي با بيان اين كه هم اكنون 30 هزار دانش‌آموز در مدارس الگو تحت پوشش هستند، اظهار كرد: مدرك معلمان ورزش اين مدارس حداقل ليسانس يعني متخصص رشته درسي خود بوده و دانش‌آموزان در اين مدارس درس تربيت بدني را با شكل و رويكرد جديد و مهارتهاي پايه آموخته و از طريق لوحه‌هايي خاص خوراك درسي خود را دريافت مي‌كنند. فراهاني، با اشاره به اين كه در اين شيوه دو ساعت ورزش، ساعت مفيد ورزشي خواهد بود، گفت: پيش‌بيني شده است تا در سالهاي آينده تعداد مدارس الگوي ورزش افزايش يابد و ضريبي كه براي اين امر در نظر گرفته شده، در صورت تخصيص امكانات و بهبود وضعيت مدارس كشور 2 برابر افزايش خواهد بود. باقرزاده ، مدير مدرسه كميل تهران به عنوان يكي از مدارس الگو با بيان اين كه در مقطع ابتدايي مدرسه 530 دانش‌آموز تحت پوشش طرح رفته‌اند، اذعان كرد: قبل از اجرا شدن طرح، تمامي دانش‌آموزان زنگ ورزش را تنها زيرتوپ زدن و مراقبت معلم ورزش از زمين نخوردن خود مي‌ديدند اما هم اكنون ورزش همانند ساير دروس درسي است كه براي آنها تدريس مي‌شود. وي با بيان اين كه هم اكنون ديگر اوليا و دانش‌آموزان توقع نمره 20 را از درس تربيت بدني ندارند، گفت: متاسفانه براي بعضي دروس 5 تا 6 ساعت وقت گذاشته مي‌شود اما براي درس تربيت بدني تنها 2 و در مدارس الگو 3 ساعت زمان اختصاص داده شده است لذا اگر همان ارزشي كه براي ساير دروس قائليم نيز به تربيت بدني بدهيم، اهميت اين درس دروني خواهد شد. باقرزاده تنها اشكال اجراي طرح مدارس الگو را زحمت بيش از حد مربي تربيت بدني دانسته و اظهار اميدواري كرد: براي مدارسي كه جديدالاحداث هستند سالن تربيت بدني مجهز كه داراي تمامي امكانات است در نظر گرفته شود تا همانند ساير كلاسهاي درس نه همانند حياط مدرسه دانش‌آموزان ديگر براي ورود به آن كسب اجازه كنند. وي هزينه اختصاص يافته به كفپوش حياط مدرسه كميل را 5 تا 6 ميليون تومان بيان و اذعان كرد: اين در حاليست كه براي تجهيز سالن ورزشي به 70 تا 80 ميليون تومان اعتبار نياز است. مدير مدرسه كميل تنها مشكل طرح را وضعيت كفپوشهاي زمين ورزشي دانست و گفت: اين كفپوشها عليرغم كيفيت ساخت بسيار بالا متاسفانه در فصول مختلف دچار انقباض و انبساط شده و فواصل يا برآمدگي‌هاي بين آنها ايجاد مي‌شود كه بايد به نحوي بر طرف شود. كارگران، مربي درس تربيت بدني مدرسه «كميل» نيز در خصوص طرح مدرسه الگو به ايسنا گفت: دانش‌آموزان تحت پوشش اين طرح به لحاظ آمادگي جسماني وضعيت بهتر و بالاتري نسبت به ساير دانش‌آموزان غير تحت پوشش دارند. وي ادامه داد: به لحاظ علمي مربي درس تربيت بدني بايد متخصص بوده و به تمام جوانب كار احاطه كامل داشته باشد. وي خواهان بها دادن بيشتر مسوولان به تربيت بدني بوده و تصريح كرد: عليرغم تامين امكانات اما هم اكنون به لحاظ امكانات اوليه ورزشي هنوز نيز كمبودهاي وجود دارد، لذا مسوولان بايد امكاناتي را كه ما نياز داريم را در اختيارمان قرار دهند.

[ دوشنبه چهاردهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان زمان شروع فعاليت مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس را همسان باسال گذشته اعلام كرد. روابط عمومي اين سازمان روز جمعه در اطلاعيه‌اي با اشاره به ابهامهايي كه با تغيير نكردن ساعت رسمي كشور ايجاد شده، اضافه كرد: " باتوجه به تماس‌هاي مكرر مديران مدارس و اولياي دانش آموزان ، ساعات شروع كلاس‌هاي مدارس استان اصفهان در سال جديد هيچ تغييري نكرده و طبق روال سال گذشته مي‌باشد". دراستان اصفهان يك ميليون و ‪ ۲۳‬هزارو ‪ ۱۳۰‬دانش آموز درسه دوره تحصيلي در هفت هزارو ‪ ۹۳۶‬واحد آموزشي تحصيل مي‌كنند

[ یکشنبه سیزدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 رييس سازمان آموزش و پرورش استان لرستان اعلام كرد:تمام كلاسهاي درس دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي در منطقه زلزله زده سيلاخور دورود در زير چادر برگزار خواهد شد. محمدرضا ملكشاهي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: قرار است ‪ ۹۵‬كلاس چادري براي دانش آموزان اين منطقه فردا برپا شود. وي اظهار داشت: قرار است يك هزار و ‪ ۹۴‬دانش آموز در سه مقطع تحصيلي از روز ‪ ۱۵‬فروردين در زير اين كلاسها تحصيل خود را آغاز نمايند. ملكشاهي گفت:مقدمات برپايي اين چادرهافراهم شده و تا فردا اين چادرها در منطقه ياد شده برپا مي‌شود. رييس سازمان آموزش و پرورش استان لرستان بدون اشاره به تعداد مدارس تخريبي در مناطق شمالي لرستان در جريان زلزله افزود: چون هنوز در اين منطقه احتمال وقوع پس لرزه وجود دارد مقرر شد تمام دانش آموزان منطقه سيلاخور در زير چادر تحصيل كنند. وي اظهار داشت:در سايرمناطق زلزله‌زده كه مدارس آن تخريب نشده و استحكام دارند دانش آموزان در همان مدارس تحصيل خود را ادامه مي‌دهند. بگفته وي همچنين مقرر شده تاسازمان نوسازي و تجهيز مدارس استان لرستان تعدادي مدارس پيش ساخته رابزودي در مناطق زلزله زده لرستان جايگزين مدارس تخريبي و يا غير مستحكم نمايد. زلزله‌اي به قدرت شش درجه ريشتر ساعت ‪ ۴/۴۷‬دقيقه روز جمعه مناطق شمالي استان لرستان را لرزاند كه باعث بي‌خانمان شدن ‪ ۱۵‬هزار خانوار شد.

[ یکشنبه سیزدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 وزير آموزش و پرورش گفت: الگوي شخصيتي رسول اكرم(ص) بايد در سال جديد در مدارس كشور نمود ويژه‌اي داشته باشد. محمود فرشيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: يكي از بزرگترين سياست‌هاي آموزش و پرورش در سال جديد معرفي بيشتر جايگاه معلم به جامعه است. وي اضافه كرد: معلمي شغل انبياء است و وظيفه خود مي‌دانيم كه آموزش و پرورش را به سمتي ببريم كه همه مردم مشكلات و مسائل آموزش و پرورش را مشكل خود بدانند و با عزمي ملي تلاش كنند مشكلات آموزش و پرورش حل شود. فرشيدي اظهار داشت: ما به سهم خود به عنوان كساني كه مي‌خواهيم راه انبياء را ادامه دهيم بايد تلاش كنيم تا ويژگي‌هاي پيامبر اكرم(ص) را كه پيامبر رحمت بود بهتر بشناسيم. وي افزود: اين دولت، دولت مهرورزي است و به ويژگِي هاي پيامبر اكرم (ص) توجه دارد از سويي مقام معظم رهبري نيز اشاره و رهنمودهايي در خصوص توجه ويژه به ويژگي‌هاي پيامبر اكرم (ص) داشتند به همين دليل آموزش و پرورش بايد شاخص‌ها و ويژگي‌هاي پيامبر اكرم را بشناسد و بشناساند. وي افزود: ما بايد به عنوان معلم ابتدا ويژگي‌هاي پيامبر اكرم (ص) را بشناسيم و در وجود خود محقق كنيم و در مرحله بعد به نسل آينده منتقل نماييم تا آنها هم با شخصيت آن بزرگوار بيشتر مأنوس شوند

[ یکشنبه سیزدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان تهران در گفت‌وگو با فارس: روز به امامت رسيدن امام زمان (عج) در مدارس جشن گرفته مي شود خبرگزاري فارس: مدير روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران گفت: بخشنامه نحوه برگزاري مراسم به امامت رسيدن امام زمان (عج)، فردا به مدارس آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران ابلاغ مي‌شود. مريم حقيقت‌گو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس افزود: روز نهم ربيع‌لاول مصادف با شهادت امام حسن عسگري (ع) است و از دهم ربيع‌لاول جشن به امامت رسيدن امام زمان (عج) آغاز مي‌شود. وي اضافه كرد: در بخشنامه‌اي كه به مدارس ابلاغ مي شود به هرچه باشكوه‌تر برگزار شدن اين مراسم اشاره شده و در خصوص برگزاري جشن و آذين بندي به مدارس تأكيد شده است. حقيقت‌گو اظهار داشت: با توجه به اينكه امسال با عنوان سال پيامبر اعظم (ص) نامگذاري شده است، در خصوص جشن هفته وحدت و برگزاري بسيار باشكوه مراسم ولادت پيامبر اعظم (ص) بسيار جدي‌تر از گذشته در سطح مناطق و مدارس آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران اقدام مي‌كنيم.

[ یکشنبه سیزدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: تحويل بيش از 57 هزار كلاس درس در 4 سال گذشته معاون عمراني وزير آموزش و پرورش با اشاره به آمار كلاسهاي درس تحويلي از سال 81 تا 84 خبر داد: 57 هزار و 424 كلاس درس با اعتبار بيش از 860 ميليارد تومان در اين مدت تحويل شده است. بوربور در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا با بيان اين كه از سال 81 تا 84، 7 ميليون و 712 هزار و 429 مترمربع زيربنا تحويل آموزش و پرورش شده است، اذعان كرد: براي ساخت اين زيربنا 860 ميليارد و 199 ميليون و 900 هزار تومان هزينه اختصاص يافته است. وي با اشاره به اين كه از سال 73 تا 84 نيز 8 ميليون و 139 هزار و 387 مترمربع زيربنا ساخته شده است، اظهار كرد: بر اين اساس با اختصاص اعتباري بالغ بر 354 ميليارد و 584 ميليون و 600 تومان 59 هزار و 992 كلاس درس تحويل گرفته شد. معاون عمراني وزير آموزش و پرورش ادامه داد: بعلاوه از سال 77 تا 80 نيز با اعتباري بالغ بر 544 ميليارد و 171 ميليون و 700 هزار تومان در زيربنايي شامل 7 ميليون و 411 هزار و 825 متر مربع، 48 هزار و 76 كلاس درس ساخته شده است. به گفته وي از سال 73 تا 84 در مجموع 1758 ميليارد و 956 ميليون و 200 هزار تومان صرف ساخت 165 هزار و 492 كلاس درس شد. بوربور همچنين با اشاره به آمار پروژه‌هاي تحويلي طي سالهاي 57 تا مهر 84، تصريح كرد: در اين مدت 61 هزار و 921 پروژه دولتي و 12 هزار و 77 پروژه مردمي و مشاركتي تحويل شده است. وي مجموع پروژه‌هاي تحويل طي سالهاي ذكر شده را 73 هزار و 998 مورد خواند و گفت: بر اين اساس 84 درصد پروژه‌هاي دولتي و 16 درصد مردمي و مشاركتي است. معاون عمراني وزير آموزش و پرورش افزود: اين پروژه شامل 300 هزار و 292 كلاس درس دولتي و 73 هزار و 417 كلاس درس مردمي و مشاركتي است. وي در پايان اذعان كرد: طي سالهاي 57 تا 84، 80 درصد كل كلاسهاي تحويلي دولتي و 20 درصد مردمي و مشاركتي بوده است

[ یکشنبه سیزدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: بــازگــشـــايـــي مـــــــدارس از فـــــــردا سـاعـــت 7 صـبــــــــــح  رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام اين كه طبق مصوبه هيات وزيران مدارس پايتخت فردا ساعت 7 صبح بازگشايي مي‌شود، تصريح كرد: معمولا تغيير ساعت كاري براي 6 ماه اول سال اعمال مي‌شود. جعفر درونه در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: بر اين اساس با مديران مدارس شهر تهران هماهنگي لازم انجام شده تا از ساعت 7 صبح پذيراي دانش‌آموزان باشند. وي در خصوص تغيير ساعت كاري سازمانهاي تابعه آموزش و پرورش اذعان كرد: اعلام شده است سازمانها و ادارات دولتي كه سابقا ساعت يك‌ربع به 8 آغاز به كار مي‌كردند، راس ساعت 7:30 فعاليت خود را شروع كنند اما ادارات آموزش و پرورش مناطق 19 گانه شهر تهران بر اساس روال سابق خود در ساعت 7 صبح شروع به كار خواهند كرد. درونه به ايسنا گفت: با مديران مناطق درخواست شده است تا به شكل مناسب مديران مدارس را در جريان قرار دهند تا آمادگي كامل را براي پذيرش دانش‌آموزان داشته باشند و با توجيه مناسب اولياء و دانش‌آموزان به تنظيم برنامه بپردازند

[ یکشنبه سیزدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

كارشناس بهداشت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس: شناسنامه سلامت كلاس‌ اولي‌هاي تهراني از فردا صادر مي‌شود كارشناس بهداشت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از فردا چهاردهم فروردين شناسنامه سلامت دانش‌آموزان كلاس اولي آموزش و پرورش شهر تهران تهيه مي‌شود. سهيلا تبريزي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: تعداد 110 هزار دانش‌آموز پايه اول ابتدايي آموزش و پرورش شهر تهران شناسنامه سلامت ندارند كه مربيان بهداشت از فردا اقدام به تهيه شناسنامه سلامت براي اين دانش‌آموزان مي‌كنند. وي اضافه كرد: در شناسنامه سلامت دانش‌آموزان، تمام اطلاعات معايناتي كه مربيان بهداشت در طول سال براي دانش‌آموزان انجام دادند، ثبت مي‌شود. تبريزي اظهار داشت: در حال حاضر دانش‌آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي شهر تهران داراي شناسنامه سلامت هستند. دانش‌آموزان دبيرستاني نيز كارت سلامت دارند

[ یکشنبه سیزدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 تيم واليبال دانش آموزان ايران روز 15 ارديبهشت ماه به كرواسي مي رود تا در مسابقات قهرماني مدارس جهان شركت كند. رئيس انجمن واليبال وزارت آموزش و پرورش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس، گفت: آخرين اردوي آماده سازي اين تيم از سوم ارديبهشت ماه در تهران آغاز خواهد شد و از بين 14 بازيكن حاضر 12 بازيكن به اين ديدارها اعزام خواهند شد. جعفر هوتهم افزود: تيم ايران در دوره قبلي كه در قبرس برگزار شد، به مقام چهارم ست يافت؛ اما اين بار بخت خود را ميان 32 تيم شركت كننده براي عنواني بهتر خواهد آزمود. وي از سعيد گلچين و حميدرضا اسدي به عنوان مربيان و امير صداقت به عنوان داور اعزامي نام برد.

[ شنبه دوازدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 با پايان گرفتن مرحله پنجم اردوي آمادگي تيم واليبال دانش‌آموزان ايران براي شركت در رقابت‌هاي جهاني اين رشته ، چهار تن از دعوت‌شدگان خط خوردند. حامد عمادي ، مسعود محمدزاده ، رافع طبري و عبدالله آزمون چهار بازيكني هستند كه در اين مرحله خط خوردند. مرحله پنجم اردوي آمادگي فوق با دعوت از ‪ ۱۸‬بازيكن در سالن معلم تهران داير شده بود. كادر فني تيم واليبال دانش‌آموزان ايران از ‪ ۱۴‬بازيكن زير براي شركت در مرحله پاياني اردو كه از روز پنجم ارديبهشت در آكادمي ملي المپيك داير مي‌شود ، دعوت كرد. معين رحيمي ، نصرت كياني ، گل محمد سخاوي ، كريم اكرامي فرد ، محمد كريمي ، حامد صديق ، ميلاد راهبي ،رامين بيگدلي،محمدرضا مصطفوي ، مهران ذبيح‌زاده، ميلاد كرمي ،آرمين احمدي ، حامد ميرزا علي و عليرضا وفاخواه مربيان :سعيد گلچيني و محمدرضا احمدي. سرپرست : جعفر هوتهم تيم واليبال دانش‌آموزان ايران براي شركت در رقابت‌هاي جهاني كرواسي روز شانزدهم ارديبهشت تهران را به قصد زاگرب ترك مي‌كند

[ شنبه دوازدهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

تيم‌ دانش‌ آموزي‌ ايران‌ که‌ در رقابتهاي‌ قهرماني‌ هندبال‌ دانش‌ اموزان‌ جهان‌ شرکت‌ کرده‌ بود با ‌5‌ پيروزي‌ و ‌2‌ شکست‌ و با ‌11‌ پله‌ صعود نسبت‌ به‌ دور پيش‌ مقام‌ پنجم‌ جهان‌ را کسب‌ کرد.‌ تيم‌ ايران‌ در اين‌ رقابتها که‌ در فرانسه‌ برگزار شد فقط با دو شکست‌ مقابل‌ آلمان‌ و فرانسه‌ و با ‌5‌ پيروزي‌ برابر اسلواکي ، ترکيه‌، چک ‌، يونان‌ و بلژيک‌ در ميان‌ ‌20‌ تيم‌ حاضر به‌ مقام‌ پنجم‌ دست‌ يافت‌‌. در اخرين‌ ديدار ، تيم‌ ايران‌ موفق‌ شد دقايقي‌ پيش‌ تيم‌ چک‌ را با نتيجه‌ ‌26‌ به‌ ‌21‌ شکست‌ دهد و به‌ مقام‌ پنجم‌ اين‌ رقابتها دست‌ يابد‌. ديدارهاي‌ رده‌ بندي‌ و فينال ‌، بعدازظهر امروز در فرانسه‌ برگزار خواهد شد. تيم‌ هندبال‌ دانش‌ آموزان‌ ايران‌ ساعت‌ ‌22‌ فردا از طريق‌ فرودگاه‌ مهرآباد وارد ايران‌ خواهد شد‌. گفتني‌ است‌ در دور قبل‌ اين‌ رقابتها ، تيم‌ ايران‌ به‌ مقامي‌ بهتر از شانزدهم‌ جهان‌ دست‌ نيافته‌ بود.

[ پنجشنبه دهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان تهران در گفت‌وگو با فارس: مدارس شهرستانهاي استان تهران ساعت 8 صبح باز مي‌شوند خبرگزاري فارس: مدير روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران گفت:ساعت حضور دانش‌آموزان نوبت صبح مدارس آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران تغيير نخواهد كرد و از 14 فروردين فعاليت مدارس اين استان از ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد. مريم حقيقت‌گو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس افزود:سازمان آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران بايد سرويس اياب و ذهاب حدود 70 هزار پرسنل اين سازمان را هماهنگ كند كه تغيير زمان باعث مي‌شود كه در ارائه خدمات اين سرويسها آشفتگي ايجاد شود. وي اضافه كرد:با هماهنگي به عمل آمده با استانداري شهرستان مقرر شد كه ساعت حضور دانش‌آموزان در نوبت صبح مدارس 8 صبح باشد و به ساعت 7 صبح تغيير نكند. حقيقت‌گو ادامه داد: دانش‌آموزان نوبت صبح مدارس شهرستانهاي استان تهران بايد مانند روال گذشته ساعت 7 و 30 دقيقه صبح براي انجام مراسم صبحگاهي در مدارس حضور داشته باشند. بر اساس مصوبه هيئت دولت تمام مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران از روز دوشنبه 14 فروردين از ساعت 7 صبح آغاز به كار مي‌كنند. گفتني است دانش‌آموزان نوبت صبح مدارس شهر تهران بايد ساعت 6 و 30 دقيقه صبح براي انجام مراسم صبحگاهي در مدرسه حضور داشتنه باشند

[ پنجشنبه دهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

كاركنان سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران بيش از 15 ميليون ريال براي بازسازي حرمين عسگريين كمك كردند. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران، كاركنان اين سازمان ضمن محكوم كردن حتك حرمت به حرمين امامين عسگريين، مبلغ مذكور را به شماره حساب اعلام شده واريز نمودند.

[ چهارشنبه نهم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش مازندران اعلام كرد: براي تعطيلات نوروزي يك هزارو ‪ ۳۸۹‬كلاس براي اسكان فرهنگيان آماده شده بود كه به دليل استقبال ‪ ۴۰۰‬كلاس ديگر در مدارس استان براي همين منظور درنظر گرفته شد. "محمدتقي عباسپور" روز سه‌شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: از مجموع كلاسهايي كه براي اسكان فرهنگيان در نظر گفته شده است تعداد ‪ ۲۶۸‬كلاس به صورت تمام تجهيز و ‪ ۶۲۵‬كلاس نيم تجهيز و بقيه به صورت عادي است. وي اظهار داشت: شش مركز بهداشتي درماني در شهرهاي ساري، بابل، آمل، بهشهر، بابلسر و تنكابن به صورت شبانه روزي در ايام تعطيلات نوروزي به بيماران فرهنگي خدمات بهداشتي ارايه مي‌دهد. وي تصريح كرد: فرهنگياني كه درايام نوروز به‌مازندران سفر مي‌كنند بايد به ستاد اسكان در شهرستان‌ها و مناطق مازندران مراجعه كنند. معاون پشتيباني آموزش وپرورش مازندران خاطرنشان ساخت : فرهنگيان براي دريافت اطلاعات ازستادهاي اسكان نوروزي مي‌توانند به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني ‪ WWW.mazand.medu.ir‬مراجعه كنند. براساس آمارروابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران تا پايان روز هفتم فروردين ماه جاري تعداد مسافران ورودي به اين استان از يك ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار نفر فراتررفته است

[ سه شنبه هشتم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 وزارت آموزش و پرورش اعلا‌م كرد: براساس مصوبه 28 اسفند 84 هيئت دولت در خصوص لغو تغيير ساعت رسمي كشور و تغييرساعت مدارس‌, ساعت آغاز به كار مدارس شهر تهران‌7 , صبح خواهد بود . براساس مصوبه هيات دولت , همچنين ساعت آغاز به كار سازمان‌هاي اداري زيرمجموعه وزارت آموزش و پرورش در شهر تهران نيز 7 و 30 دقيقه تعيين شده است. ساعت آغاز به كار مدارس شهرستانهاي استان تهران نيز در مقايسه با سالهاي گذشته تغييري نخواهد داشت و درساير استان‌ها با نظر استاندار تعيين خواهد شد

[ سه شنبه هشتم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

ساعت تشکیل کلاسهای درس مدارس شهرستانهای استان تهران طبق روال گذشته خواهد بود و تغییر نمی کند. به گزارش خبرگزاری مهر ، سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اعلام کرد: به منظور رفاه حال دانش آموزان و معلمان ، ساعت کار مدارس در این مناطق ، در سال جدید نیز همانند روال سابق ( 8 صبح ) خواهد بود و هیچ گونه تغییری در آن ایجاد نمی شود. بنابرهمین گزارش ، ساعت شروع کار مدارس در شهر تهران 7 صبح و ساعت شروع کار سازمان ‌های اداری و بانک‌ ها در شهر تهران نیز 7 و 30 دقیقه صبح تعیین شده است. بنابر مصوبه دولت و به دنبال عدم تغییر ساعت رسمی کشور در آغاز سال جدید ، شروع کار مدارس و سازمان‌ های اداری با نظر استانداران تعیین می ‌شود.

[ سه شنبه هشتم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 تهران IranSport.Net - تيم هندبال دانش‌آموزان ايران با پيروزي مقابل تيم بلژيك به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات هندبال قهرماني دانش‌آموزان جهان راه يافت. در اين مسابقات كه در فرانسه جريان دارد ، عصر دوشنبه تيم ايران با نتيجه ‪ ۲۵‬بر ‪ ۱۶‬بر تيم بلژيك چيره شد و به جمع هشت تيم برتر پيوست. تيم‌هاي آلمان، فرانسه الف ، اسلووني، لهستان، ايران، فرانسه، تركيه و جمهوري چك هشت تيم صعودكننده به مرحله يك چهارم نهايي هستند. تيم هندبال دانش‌آموزان ايران در مرحله دوم پيكارهاي جهاني به مصاف تيم اسلووني مي‌رود. تيم ايران كه در مرحله مقدماتي با تيم‌هاي آلمان ، اسلواكي ، يونان و بلژيك هم‌گروه با كسب سه پيروزي و يك شكست گام به مرحله دوم گذاشت. تنها شكست تيم ايران مقابل تيم آلمان بود

[ سه شنبه هشتم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

 وزير آموزش و پرورش گفت: مسئله آموزش و پرورش يك مسئله ملي است و حل مشكلات آن نيز عزم ملي مي‌خواهد و از عهده يك دستگاه خارج است. محمود فرشيدي كه به همراه رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان كهگيلويه و بويراحمد سفر كرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ياسوج افزود: در همه عرصه‌هاي تعليم و تربيت دست همه كساني را كه براي حل مشكلات آماده همكاري هستند مي‌فشاريم. وي با اشاره به اينكه ابزار كار معلم فكر، انديشه و دل است اظهار داشت: براي ارتقاي جايگاه تعليم و تربيت بايد عزم عمومي و همدلي وجود داشته باشد و اين همدلي از درون دستگاه آموزش و پرورش آغاز مي‌شود. فرشيدي در ادامه با اشاره به وضعيت آموزش و پرورش تصريح كرد: آموزش و پرورش دستگاه بسيار گسترده‌اي است و هم اكنون يك صد و 45 هزار واحد آموزشي با 670 هزار كلاس درس در كشور وجود دارد و در اين راستا يك ميليون فرهنگي و 19 ميليون دانش آموز نيز در كشور مشغول تدريس و تحصيل هستند. فرشيدي ادامه داد: با اينكه حدود يك چهارم جمعيت كشور در مدارس حضور دارند ولي بودجه اين وزارتخانه تنها 60 هزار ميليارد ريال است. وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به مدارسي كه نياز به بازسازي دارند يادآور شد: براي حل مشكل مدارسي كه نياز به نوسازي و بازسازي دارند لايحه‌اي پيشنهاد شده است كه 9/3 ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزي برداشت شود كه در صورت قبول اين پيشنهاد پيش‌بيني مي‌شود مشكل مدارس در اين زمينه حل شود. وي همچنين با اشاره به لزوم ايجاد انگيزه در دانش آموزان گفت: برنامه ما اين است كه مدارس خود را به مدارس با نشاط تبديل كنيم تا در دانش آموزان ايجاد علاقه و انگيزه براي تحصيل و دانستن به‌وجود آورد. فرشيدي افزود: بودجه آموزش و پرورش بالغ بر 6 هزار ميليارد تومان بوده ولي براي تحقق اهداف سازمان دست همكاري به سوي همه افراد و نهادها دراز مي‌كنيم. وزير آموزش وپرورش با تأكيد بر ضرورت همدلي بين مسئولان آموزش و پرورش براي تحقق اهداف سازماني تصريح كرد: ما مأموريم كه تعليم و تربيت نسل آينده را پيگيري كنيم و كاري نكنيم كه نسل آينده ما را سرزنش كند. هر حركتي كه ما راز راه اصلي بازدارد ظلم است و ما وظيفه داريم كه وضعيت تعليم و تربيت را ارتقا بخشيم و بايد كاري كنيم كه دانش آموزان با نشاط و عشق و علاقه درسر كلاس ها حاضر شوند. فرشيدي اذعان داشت: بر اساس يك تحقيق مهم‌ترين دليل افزايش فرار از مدارس نداشتن انگيزه است و مديران و معلمان براي تحقق اين امر مهم بايد تلاش كنند. وزير آموزش و پرورش گفت: در سال جديد كه به نام پيامبر اعظم ص نامگذاري شده است با برنامه ريزي‌هاي انجام شده منزلت و وضعيت رفاهي فرهنگيان بهبود خواهد يافت. وي افزايش 50 درصدي بودجه اين سازمان در سال جاري را نخستين گام در اين مورد عنوان كرد و افزود:‌مشكلات 10 ساله آموزش و پرورش متراكم شده است و رئيس جمهوري و هيئت دولت براي رفع اين مشكلات در تلاش هستند. وي بحث عدالت آموزشي، نظام هماهنگ پرداخت و ارتقاي سطح علمي را از برنامه‌هاي امسال اين وزارتخانه عنوان كرد و گفت: طرح ارتقاي سطح علمي معلمان از كارداني به كارشناسي با همكاري آموزش و پرورش عالي در سال جاري اجرا مي‌شود و مدرك آن معادل نيست ضمن آنكه در همين راستا براي بالابردن سطح علمي و ‌معيشتي معلمان طرح ارتقاي مدارك ديپلم به كارداني نيز ادامه دارد. وزير آموزش و پرورش گفت: ايجاد عدالت آموزش و برخورداري از فرصت‌هاي تربيتي در اولويت برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش است كه در راستاي سياست‌هاي دولت براي زدودن كاستي‌ها و بي عدالتي‌ها است. وي با اشاره به اينكه درسال جاري گام‌هاي خوبي براي وضعيت مسكن فرهنگيان، برداشته خواهد شد و تلاش هيئت دولت و رئيس جمهوري بر رفع مشكلات در اين زمينه جدي و اساسي است افزود: ميزان اعتبار پارسال آموزش و پرورش 4 هزار ميليارد تومان بود و يك هزار و 800 ميليارد تومان نيز براي كسري‌ هاي آن اختصاص يافته و با اين حساب هنوز بسياري از مطالبات آموزش و پرورش پرداخت نشده است. وي گفت: براي اجراي طرح ارتقاي شغلي فرهنگيان بايد 200 ميليارد تومان هزينه شود كه اين مسئله دردست بررسي است.

[ سه شنبه هشتم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]

طرح پژوهشي استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد طرح پژوهشي تاثير بازيهاي رايانه‌اي بر رفتار دانش آموزان را آغاز كرد. دكتر "مصيب سامانيان" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي هدف از اجراي اين طرح را شناخت ميزان تاثيرپذيري رفتار دانش آموزان از بازيهاي و سرگرمي‌هاي رايانه‌اي اعلام كرد. وي گفت: اين طرح بر روي دانش‌آموزان مقاطع چهارم ابتدايي تااول دبيرستان كه سنين ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬ساله مي‌باشند، عملي خواهد شد. او افزود : البته دراين طرح دانش آموزان استفاده‌كننده و دانش آموزاني كه از رايانه استفاده نمي‌كنند، مورد سنجش قرار مي‌گيرند. وي بيان كرد: رفتارهايي چون ميزان وسواس، اضطراب، افسردگي، گوشه‌گيري در اين طرح مد نظر مي‌باشد. دكتر سامانيان گفت : دراين طرح پژوهشي بررسي مي‌شود كه چه ميزان بازيهاي رايانه‌اي بر رفتارهاي فوق تاثير گذار مي‌باشد.

[ سه شنبه هشتم فروردین 1385 ] [ ] [ احمد مظفری ]


درباره وبلاگ

سلامی خالصانه تقدیم به همه فرهنگیان خدوم و دلسوز ، در این وبلاگ آخرین اخبار و اطلاعات و مقالات آموزشی ارائه می گردد امیداوریم شما معلمان عزیز با رهنمودهای خود ما را یار و یاور باشید
امکانات وب